Na salonie samochodowym w Genewie w dniach 3-13 marca 2005roku została zaprezentowana Astra w wersji OPC zanej z poprzedniego modelu A II.Jest to produkcyjna wersja samochodu koncepcyjnego astra high performance opartego na modelu astry GTC.
Wyposażona będzie w silnik benzynowy turbo o mocy 176 kw/240KM w kolorze niebieskim i jest to jeden z najmocniejszych samochdów z napędem na przednią oś w tej klasie.
Jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm i zapewnia dużą moc przy niskich prędkościach obrotowych. Wyposażona w sześciobiegową manulaną skrzynię biegów astra OPC przyśpiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund i osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 240 km/h..
Jednostka napędowa nowej Astry OPC powstała w oparciu o dwulitrowy silnik benzynowy turbo o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 262 Nm. W ośrodku OPC zwiększono jego moc dzięki optymalizacji układu dolotowego i kolektora wylotowego oraz zmianom sprężarki i systemu wtrysku.
W ślad za tym dokonano również modyfikacji zawieszenie. W astrze OPC zastosowano interaktywny układ jezdny IDSPlus z elektronicznym systemem stałej kontroli amortyzacji CDC. Wchodzące w jego skład systemy dynamicznej kontroli zintegrowane są w jednym układzie, co miało polepszyć charakterystykę jezdną nowej Astry OPC.
Specjalne, 18-calowe felgi z lekkich stopów i opony o rozmiarze 225/45 R 18 stanowią wyposażenie standardowe, zaś opcjonalnie dostępne są 19-calowe felgi (opony - 235/35 R 19).
Zaciski hamulcowe mają charakterystyczny dla wersji OPC niebieski kolor i współpracują z tarczami tarcze wentylowanymi o średnicy 321 mm z przodu i pełnym o średnicy 278 mm z tyłu.
Samochód został również poddany bardziej agresywną stylizacji zewnetrznej. Uwagę zwracają poszerzone i obniżone wloty powietrza, osłona chłodnicy w kształcie plastra miodu oraz zderzak z silnie zaakcentowanym spojlerem i zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi. Stanowią one jednocześnie przejście do bocznych progów, silniej zarysowanych w tylnej części pojazdu. Z tyłu pojazdu dodano duży spojler górny, zwiększający siłę docisku, dwa boczne wcięcia z kratownicami i trapezowata, umieszczona centralnie końcówka rury wydechowej.
W sportowe detale wyposażono również wewnątrze pojazdu. Wstawiono fotele firmy Recaro, zapewniające maksymalne podparcie boczne. Dostępne są one w dwukolorowej wersji materiałowo-skórzanej lub w obiciu całkowicie skórzanym. Siedziska mają kolor niebieski lub srebrny, a boczne części i zagłówki - matowo czarny. Ponadto wnętrze wyposażono w inne elementy jak nowa skórzana gałka dźwigni zmiany biegów, chromowane obwódki zegarów z niebieskimi wskaźnikami na czarnych tarczach i wykończenie drzwi ze stali nierdzewnej z nowym logo OPC. Elementy dekoracyjne na panelu instrumentów i drzwiach dostępne są w kolorze niebieskim, srebrnym lub czarnym.
Astra III OPC została opracowana przez inżynierów Międzynarodowego Ośrodka Rozwoju Technicznego (ITDC) w Rüsselsheim w ścisłej współpracy z zespołem OPC (Opel Performance Center). W okresie od 2001 roku do końca 2004 roku wyprodukowano ponad 15 000 egzemplarzy wersji OPC, powstałych na bazie modeli Astra, Astra kombi i Zafira. Nowa Astra OPC zadebiutuje na rynku jesienią 2005 roku.

Darmowy hosting zapewnia PRV.PL